05 June, 2015

Mini eendjes van Mrs Emonessy


Goedemorgen, hier ben ik weer met een klein projectje dat ik even tussendoor heb gemaakt. Onder de Nederlandse haaksters is op dit moment het schattige eendje van Mrs Emonessy erg populair om te maken. Het is een gratis patroon dat je HIER kan vinden. Ik ben ook aan zo'n eendje begonnen, maar mijn garen was op voordat ik het lijfje af had....dus ik moet even bijbestellen en hopen dat de kleur niet teveel afwijkt. ;) Maar een paar dagen geleden poste de ontwerpster van het eendje het patroon voor een sleutelhanger eendje en die heb ik toen maar in plaats daarvan gemaakt. Nu had ik wel genoeg garen, dus deze kon ik gewoon afmaken. ;) Dit eendje is gemaakt met Katia New Cancun garen in de kleuren 54 Blanco en 67 Rojo. Ik had gelukkig nog een stel hele kleine veiligheidsoogjes en die waren perfect voor mijn eendje. De ring voor de sleutelhanger moet ik nog bevestigen.


Goodmorning, here I am again with a small project that I made last week. This cute duckie amigurumi from Mrs Emonessy is really popular at the moment. Lots of Dutch crocheters have made one. It is a free pattern (also in English) and you can find it HERE). I started making one but I didn't have enough yarn to fnish the body, so I have to order more yarn. I hope the colors will be the same. ;) A few days ago the designer of the duckie posted a pattern for a mini duckie that you can use as a keyring. So I decided to make one of those and this time I had enough yarn. ;) This duckie was crocheted with Katia New Cancun yarn in the colors 54 Blanco and 67 Rojo. I found a couple of tiny safety eyes that were perfect for this duckie.


Daarna heb ik ook nog dit mini mini roze eendje gemaakt met Etamin garen van Ice yarns. Het eendje is gemaakt met een haaknaald in de maat 1 en is dus erg klein geworden.


Then I made this mini mini duckie with Etamin yarn from Ice yarns. I used a crochet hook in the size 1 and it is really tiny.


Ik heb nu maar een paar zwarte hotfix steentjes voor de ogen gebruikt, want zo'n klein maatje heb ik niet.

This time I used black hotfix gems for the eyes, because I don't have safety eyes in that size.


Hier zijn ze nog eens beide te zien met een 2 euro munt ernaast zodat goed te zien is hoe groot ze nu echt zijn.

Here they are again together with a 2-euro coin, so you can really see what size they are.

*********************************************************************************
PATTERN: Mini eendje sleutelhanger van Mrs Emonessy
YARN: Rode eendje: Katia New cancun 54 blanco en 67 rojo, Roze eendje Etamin van Ice yarns 

1 comment:

Thanks for your lovely comment!
Hugs,
Larissa